قاره سبز که کارنامه‌ای سیاه در حوزه حقوق بشر دارد و همواره حامی جنایتکاران بوده و تا توانسته ایران ما را اذیت کرده، حالا زیرمیز مذاکرات زده است؛آن‌هم با اقدام عملی، تحریم شرکت‌های هواپیمایی.

اروپا - ایران و اروپا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، زمان زیادی از کارزار انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نگذشته است که پیرو شهادت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور شهید کشورمان در یک بازه زمانی فشرده برگزار شد.

در همان ایام، نامزدهای انتخابات طبق روال به تشریح برنامه‌های خود پرداختند اما این بار با یک تفاوت؛ اینکه از همان ابتدا «مسعود پزشکیان» با مشورت جمعی از دیپلمات‌ها با یک نگاه سیاسی مشخص، به کشورهای اروپایی پیام معنادار و به اصطلاح «پالس» مثبت مخابره می‌کرد و به‌واسطه همین اقدامات، اینگونه تلقی می‌شد که با روی کار آمدن دولتی با سمت‌وسوی متمایل به جریان حزبی موسوم به اصلاح‌طلبان، گشایش‌های زیادی حاصل خواهد شد. به نظر می‌رسید فضایی ایجاد شده که باری دیگر صداقت اروپایی‌ها به بوته آزمون کشیده شود.

با این حال درست بعد از روی کار آمدن دولت موسوم به «وفاق»، هیچ‌یک از کشورهای اروپایی، به رئیس جمهور منتخب کشورمان تبریک نگفتند و حتی حاضر نشدند در مراسم تحلیف شرکت کنند. فراتر از آن به رژیم وحشی صهیونیستی چراغ سبز نشان دادند تا «مهمان عزیز» ملت ایران، شهید «اسماعیل هنیه» را در خاک جمهوری اسلامی ایران ترور کند.

در داخل اما برخی فارغ از اتفاقات صحنه بین‌الملل و کُنش‌های جمهوری اسلامی ایران و اقدامات محور مقاومت که در آستانه محور رژیم موقت صهیونیستی هستند، همچنان منتظر ارتباط با اروپا بودند.

اروپا اما علاوه بر حمایت‌های بی دریغ یک سال گذشته‌اش از رژیم صهیونیستی برای کشتار مردم فلسطین، تحریم‌های جدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرد.

جالب آنکه همین کشورها تا دیروز ارسال موشک که هیچ حتی یک کلاف سیم‌خاردار به کشورمان را تحریم کرده‌بودند و حال مدعی هستند ایران به روسیه موشک ارسال کرده است!

وزارت خارجه آلمان به نمایندگی از تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس)، در بیانیه‌ای، ایران را به ارسال موشک بالستیک به روسیه متهم و از طرح خود برای اعمال تحریم‌های تازه علیه تهران و مسکو خبر دادند.

سه کشور اروپایی، با طرح ادعای بی‌اساس «ارسال موشک‌های بالستیک» از سوی ایران به روسیه و استفاده از این موشک‌ها در جنگ اوکراین، مدعی شدند: «دولت‌های فرانسه، آلمان و انگلیس به شدت صادرات ایران و خرید موشک‌های بالستیک ایران توسط روسیه را محکوم می‌کنند.

ادعای تروئیکای اروپایی در حالی است که پیشتر «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید و «ویلیام برنز» رئیس سیا، ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره ارسال موشک‌های بالستیک از سوی به روسیه را تأیید نکرده بودند اما «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد ایران به روسیه موشک فرستاده است.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم مدعی شد «حمایت ایران از تجاوز روسیه با پاسخ قوی اتحادیه اروپا روبرو خواهد شد».

سید عباس عراقچی نیز در واکنش به تحریم‌های وضع شده از جانب آمریکا و تروئیکای اروپایی بر ایران در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «یک بار دیگر آمریکا و اروپا بر اساس اطلاعات غلط و منطق معیوب عمل کردند. ایران به روسیه موشک‌های بالستیک ارسال نکرده است. تمام.»

آقای عراقچی افزود: «معتادین تحریم باید از خود بپرسند: چگونه ایران قادر است تسلیحات پیچیده بسازد و به ادعای شما بفروشد؟ تحریم‌ها راه حل نیستند بلکه بخشی از مشکل هستند.»

اروپا زیر میز زد! | پاسخ‌های منفی اروپا به پالس‌های مثبت ایران | غرب باید نیش خود را به ایران می‌زد که زد!

واکنش مقامات ایرانی، به دستگاه دیپلماسی کشورمان محدود نشده است، بلکه، سردار «فضل الله نوذری» جانشین عملیات قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء امروز با رد ادعای ارسال موشک‌های ایرانی به روسیه گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنگ اوکراین که بارها هم اعلام شده این است که حامی هیچ‌یک از طرفین جنگ نبوده و مشروعیتی برای این جنگ قائل نیست. هیچ موشکی به روسیه ارسال نشده و این ادعا نوعی جنگ روانی است.

از طرفی، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) روز دوشنبه به ادعای رسانه‌های آمریکایی درباره اینکه تهران موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد خود را در اختیار مسکو قرار می‌دهد، واکنش نشان داد و تصریح کرد: ما این گزارش‌ها را دیده‌ایم اما چنین اطلاعاتی همیشه با واقعیت مطابقت ندارد.

به گزارش مهر، بنابراین این موضوع بارها از سوی مقامات کشورمان و روسیه رد شد اما غرب باید بهانه‌ای جور می‌کرد و نیش خود را به ایران می‌زد که زد!

اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌های تازه علیه افراد و نهادهای ایرانی، سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و ساها را نیز به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

اروپا زیر میز زد! | پاسخ‌های منفی اروپا به پالس‌های مثبت ایران | غرب باید نیش خود را به ایران می‌زد که زد!

حال دولت باید چه کند؟ پاسخ این سوال در مصاحبه اخیر سید حسن خمینی رئیس مؤسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی مستتر است؛ آنجایی که گفت «دستکش‌های مخملی، بازوان چدنی دارد». حال دولت فعلی اگر به‌دنبال به پای میز مذاکره کشاندن غرب و اروپاست باید بازوان چدنی داشته باشد؛ بازوانی که در توسعه عمق راهبردی جمهوری اسلامی ایران و مؤلفه‌های قدرت نظامی و نفوذ فرهنگی معنا پیدا می‌کند و نمی‌شود صرفاً با خنده و التماس، این موجودات را رام کرد.

به نظر می‌رسد پس از شکست‌های پی‌درپی غرب در عرصه بین‌الملل؛ چه در مناقشه اواکراین و چه در مواجهه با حماسه «طوفان‌الاقصی»، به دنبال دستاوردسازی با نقره‌داغ کردن کشورمان هستند و همین روند ایجاب می‌کند مقامات کشورمان بیش از پیش خود را برای هر شرایطی آماده و از خوش‌بینی مفرط به کشورهایی که عملاً هیچ اعتقادی به حقوق بشر ندارند و سرسپردگان شبکه جهانی صهیونیسم هستند، پرهیز کنند.

کد خبر 892424
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 14
  • ناشناس IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    32 35
    اروپایی ها خائن را باید نقره داغ کرد اینها هر روز زندگی را برای مردم ایران سخت تر می کنند ایران هم برگهای برنده ای دارد ولی چرا سران فقط نظاره گر هستند شما هم می توانید تنگه هرمز را ببندید و زمستانی سخت را برای آنها رقم بزنید متاسفانه ما بلدیم بگوییم می زنیم می بندیم وهیچ کاری نمی کنیم از آمریکا نترسید اینها عین س ک ازما نی ترسند ما باید بمب اتم داشته باشیم
    • محمدم IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
      1 7
      اگه واقع بین باشیم میفهمیم هر کشوری با حکومت ما رابطه داره بخاطر منافعش کوتاه مدتش هست نه دوستی و همکاری راهبردی
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    45 27
    با چه زبانی و از زبان چه کسی باید گفت که این غرب قابل اعتماد نیست!! خود آقا امام زمان بگویند آیا برای برخی دوستان کافی خواهد بود؟
  • سید IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    34 37
    حرف مفت زدن ما باید کار خودمون را بکینم موشک بدیم و ابزار جنگی جدید از روسیه بگیریم صادرات و واردات سلاح توسط ایران به ضرر این سگ های انسان نماست
  • شریف IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    30 24
    یه مشت حیوون صهیونیست سردمداراروپاوآمریکاشدن که هیچی حالیشون نیست
  • فاطمه IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    2 0
    چرا جایی که روسیه نه سوخو35 و نه معادل دلاری صادرات ایران را به ما نمیدهد ما باید خودمان را برای این خائنین تاریخی به خطر بی اندازیم.
  • احمد IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    9 0
    مقصر اروپا ،امریکا یا اسراییل نیست مقصر همسایگان بی غیرت هستن که مثل سگ واسه ارباب هایشان دم بالا و میچرخن
  • رضا IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    11 0
    جان کری که دوست ظریف بود وچه راحت سرملت بابرجام کلاه گذاشتند وبالبخند ژکوند به ریش ملت خندیدند وهنوزهم ول نمیکنند وبرجام برجام میکنند ایران به غیرازچین وروسیه وکشورهای دوست باکسی بده وبستان نکند
  • ali IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    11 1
    بعضی رسانه ها ذوق زده فکر کردند وقتی دکتر پزشکیان رای بیاره مثل آقای روحانی بدو بدو میره سراغ آمریکاییها و بهشون میگه سلام چی بتون بدیم دست از سر ما بردارید ؟انها هم میگن نفستون را.میگه چشم در اسرع وقت.اما وقتی پزشکیان کفت ما دنبال مذاکره ایم اما مقتدرانه و سودمند.همون. رسانه های حامی و غیر حامی شروع به تشویش اذهان عمومی کردند وضع بدتر شد و کار پزشکیان سخت تر شد و اروپا زیر میز زد و از این حرفها وووو اما یک مسئله. وای بر اون رسانه ای که کار اروپاییها و آمریکاییها را به غیر از زیر میز زدن بدونند.
  • ایرانی IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    3 0
    کشور های اروپایی وآمریکا نوکر وبرده اسرائئل هستند چه کسانی دوست داشته باشند چه دوست نداشته باشند
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    10 1
    اروپا رو باید ادب کنیم
  • AT ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    10 0
    اصلاح طلبهاکه باشندتحریمهابیشترمیشه هرچه پابوس غرب میروندغرب بیشترتودهن اصلاحات میزنه ولی نمیفهمند
  • IQ ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    11 1
    اشتباه کردید ریس جمهور اصلاح طلب آوردید اینها حساب نمی برند از این طایفه ایران ریس جمهوری پاسدار میخواست تا نهیب بکشد لرزه بر تن اروپا بیندازد کسی شبیه شهید حاج قاسم سلیمانی
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    10 0
    این هجمه سیاسی وفشارها ناشی از ضربه کاری که حرمزاده غربی در عملیات وعده صادق 2 خورده است گرگ پیر استعمار باید این تخم نفاقی که در منطقه کاشته است از ریشه در بیاورد . البته این نوع نفاق ها از سوی کشورهای بیگانه غیر طبیعی نیست ولی کشورهای مسلمان منطقه چرا اینقدر خوش رقصی می کنند برای صهیونیسم
  • هالو US ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    0 7
    در دعوا حلوا پخش نمیکنند
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    11 0
    بعضی ها فزض کردن باشل کن و کوتاه آمدن ازشون راضیمی شن ، در حالی که خداوند متعال می فرماید : وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    7 0
    ایران باید از اروپا والمان به خاطر ارسال تسلیحات شیمیائی به عراق در زمان جنگ به دادگاه بین‌المللی شکایت کند وآنها را به زور پاسخ گو کند
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    6 0
    تحریم ها اثری نداره
  • یوسف IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    7 1
    تنها راه نجات ایران در برابر اروپاییان این است تمامی سفارت خانه های خبائث رو ببندید المان فرانسه انگلیس ایتالیا دوم از تمامی قردادهای که با اروپا بستید رو ملغا کنید حتی اگه شده از پیمان منع سلاحهای هسته ای یا همون ان پی تی خارج شویم تا اروپا بداند چه خبر است فضای هوایی کشور رو هم ببندید
  • نورالدین IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
    4 0
    راهکار بستن تنگه هرمز وبا اامندب ببین به غلط کردن میافته بانه